dinsdag 3 november 2015

Jammer maar helaas....

Vrijdag 30 oktober 2015.

Vandaag is het dan eindelijk weer zover. Lancering van een raket ! In de tijd dat de Space Shuttle regelmatig de lucht in werd geschoten, zijn wij 3x de gelukkige geweest om dat enorm gave schouwspel te mogen zien.
Maar sinds de Space Shuttle niet meer vliegt, is het redelijk stil met lanceringen. Natuurlijk worden er wel raketten gelanceerd, maar dat is helaas een minder spectaculair gebeuren. Op 28 oktober 2009 was voor ons de laatste lancering die we mochten meemaken. Zie HIER een video daarvan.

Ik slaap best wel moeilijk deze nacht en was dus al voordat we op moesten staan, klaarwakker. Ik zette de laptop aan en zag dat er verschillende berichten/reacties waren geplaatst bij het bericht over de lancering vandaag. En ja hoor er stonden een paar niet leuke berichten tussen. De lancering was uitgesteld......

Ik klikte natuurlijk direct door en zag inderdaad het slechte nieuws.








Tjong jonge, dat is balen !!
Ik maak Ton wakker en verteld hem het slechte nieuws. Ik hoor vanuit zijn richting een paar grommende geluiden en moeilijke verstaanbare woorden maar ik begrijp dat hij mij hoort. Ik stel voor om maar verder te slapen en later te kijken wat we wel gaan doen vandaag. Een paar positieve grommen en onverstaanbare tekst hoor ik maar ik begrijp hem. Slapen !!!.......

Een paar uur later word ik weer wakker en zet koffie. Jeetje, wat jammer nou van de lancering maar goed dat is te begrijpen want niets is zo complex als een raket en er kan veel misgaan. Beter afzeggen dan dat hij straks ontploft in de lucht. Later zou blijken dat er een klep van het koelsysteem dat het water dumpt op het lanceerplatform, defect was.

We drinken op ons gemak een bak, eten een ontbijtje en bespreken we wat we kunnen/zullen gaan doen vandaag. Het wordt The Florida Mall. In al die weken dat we hier zijn, zijn we daar nog niet geweest ivm mijn slechte mobiliteit. Ik zoek uit op hun website of ze rolstoelen te leen hebben en dat is het geval. Ok, dit kan in ieder geval wel doorgaan vandaag. We have a Green Light and Go for lunch at the Mall......

We rijden via de langere route naar de mall en parkeren bij de hoofdingang want ter hoogte daarvan zit "customer service" en daar kan ik een rolstoel ophalen.
Een aantal zeer bekende winkels gaan we binnen, zo ook natuurlijk de M&M Store. Elke keer weer leuk om te zien hoeveel merchandise er op de markt gegooid wordt. Onvoorstelbaar gewoon wat ze er ook voor vragen. Maar goed, het verkoopt.









Natuurlijk kan een bezoek aan de Apple Store niet uitblijven. Er is een nieuwe versie van Apple TV op de markt sinds vandaag en natuurlijk ben ik geïnteresseerd. Het prijsverschil met de Nederlandse versie is iets meer dan €50. Ik kan de verleiding weerstaan en ga met lege handen weg. Wat ? Echt ? Lege handen ??? ja ja.......



We lopen nog wat door het winkelcentrum en komen dan bij "The Food Court". Deze is verhuisd en totaal vernieuwd. Nieuwe eetgelegenheden bieden er hun voedsel aan en moet zeggen dat het goed verbeterd is allemaal. We hoorde dat de laatste jaren de kwaliteit flink achteruit was gegaan, nou ze zijn er goed mee bezig geweest. Na een rondje "samples" kiezen we beide iets wat we willen. Ik had, als echt hamburger eter, nog nooit bij Five Guys gegeten, dus nam hier een kleine cheeseburger met een kleine friet. Nou ja ze kennen ook hier het woord 'klein' niet want de porties friet zijn nou niet echt klein te noemen. Wel klopt het wat men zegt over hun hamburgers. Die zijn echt VER-SCHRIK-KE-LIJK lekker. Heerlijk vlees, totaal niet vet. SUPER !


Ton eet wat van de Chinees en ook die is erg lekker ! Hier is de kwaliteit ook goed verbeterd !


Een bezoek aan de Mall is niet compleet zonder een bezoek aan The Disney Store natuurlijk. Altijd leuk.







We lopen op ons gemak nog door de winkels tot laat in de middag. We brengen de rolstoel terug en gaan weer weg. Onderweg stoppen we bij een Starbucks voor een overheerlijke bak koffie. Dit houdt ons wakker want de vermoeidheid slaat aardig toe.

's-Avonds eten we lekker kip met rijst en zwarte bonen bij Pollo Tropical en gaan daarna vroeg naar bed want morgen moeten we vroeg op voor poging nummer 2 van de lancering.

8 opmerkingen:

  1. wat heerlijk rustig overal.. ik zit met open mond elke keer mee te kijken..hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn net terug van een fantastisch concert in de Ziggo Dome..... Stasera Signore Eros Ramazzotti con Musica é

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad het ziet er rustig uit in de FM, kun je lekker op je gemak overal kijken ;-)
    Jammer van die lancering, maar hopelijk volgt die nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou hopen dat de lancering morgen door gaat. Ondanks de teleurstelling ziet het er uit alsof jullie je alweer goed vermaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Five Guys is voor ons een must in FL, zo lekker!. Volgend keer moet je eens de cajun fries proberen.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat de lancering niet door ging,maar een goed alternatief shoppen:)!!
    Nou hopen dat het morgen wel door kan gaan have fun.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Five Guys, zo lekker! En de Florida Mall vind ik super. Jammer van de lancering, maar wel een leuke dag geworden.
    En wat fijn toch dat je op veel plekken een rolstoel kunt lenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert. Je reactie zal na goedkeuring worden geplaatst.