zondag 25 oktober 2015

4x nieuwe aanwinst WDCC en verder niet veel.

Vrijdag 23 oktober 2015.

Na al die dagen racen door Universal Studios en Islands of Adventure hebben we besloten om het weer rustig aan te doen vandaag. Onze passen zijn 14 dagen achter elkaar te gebruiken maar ik had al uitgerekend dat na 3 dagen de kosten al terug verdient waren dus 4 dagen achter elkaar was alleen maar winst.
Zulke dagen vreten enorm veel energie, vooral met mijn bronchitis, dus we besluiten het hierbij te houden, en elke dag $20 parkeergeld hakt er ook aardig in.

Vandaag dus zoals gezegd lekker rustig aan doen. Een beetje later wakker worden, op ons gemak een boterham eten en lekkere koffie drinken. We kletsen wat na over de afgelopen 4 dagen en kijken nog wat foto's. Er zitten verdomd mooie tussen !

We douchen op ons gemak en gaan dan even wat boodschappen doen. We hebben geen haast dus keuvelen lekker door de mega grote Walmart en Publix. Blijft na al die keren toch nog steeds leuk om te doen. Als we moeten kiezen dan gaan we liever naar de Publix. Betere kwaliteit van verse producten en als je iets speciaals zoekt dan heb je grote kans dat de Publix het verkoopt. Maar toch blijft de Walmart ook erg leuk. Het massale van alles.....leuk hoor.

Dan gaan we naar Themepark Connection, een zaak die spullen verkoopt van pretparken, hoofdzakelijk Disney, die niet meer verkocht worden maar ook voor de kenners onder ons WDCC spullen enzovoorts. Die is voor mij natuurlijk de hemel op aarde. Hier ben ik, niet in de locatie want ze verhuizen constant, elk jaar uren zoet.
Ik ben niet de enige want tijdens mijn "jacht naar dat ene beeldje" zie ik regelmatig dezelfde "koppen voorbij komen."

Op de afdeling waar de WDCC beeldjes staan, ben ik in de 7de hemel. Voor diegene die WDCC niet kennen, dat is een gedisconteerde lijn van met de hand gemaakte en geschilderde beeldjes. Een lijn die Disney jaren lang heeft gehad maar die nu al een paar jaar niet meer wordt verkocht. En dat maakt het nou zo leuk, niet meer verkocht en toch nog te koop. Er zijn toentertijd handelaren geweest die speciaal kochten om ze later te verkopen, maar ook ex-verzamelaars bieden hun verzameling te koop aan enz enz....
Het meisje dat mij helpt kent mij nog van verleden keer, alweer 2 jaar geleden, en kletsen gezellig terwijl zij werkelijk ieder stuk uit de vitrines haalt om ze aan mij te laten zien. Sommige stukken zijn honderden dollars waard, maar in Nederland gewoon veel duurder zijn. Door verzamelaars, die hun spullen verkopen, worden bij ons de meest idiote prijzen gevraagd, en dat is de reden dat ik alleen het kleine werk verzamel. Maar de prijzen hier zijn best wel gunstig en er is "uitverkoop" en er valt via de verkoopster met de manager nog over de prijzen te onderhandelen ook.
Ik ga geen prijzen noemen van de spullen die ik heb gekocht maar kan je verzekeren dat bij ons in Nederland alles zeker 3x zoveel kost en de waarde ligt ook vele malen hoger dan wat ik er voor betaald heb. Ik ben zo blij als een klein kind ! Ik mag van de credit card en van Ton ver gaan. Dank je wel lieverd !





Alle 4 de beelden zijn in 100% mint conditie, in originele doos en met Certificate of Authenticity erbij en dat doet de waarde alleen maar stijgen.

Na een halve middag daar rond gelopen te hebben gaan we weg. T.C. is gevestigd ergens in het midden van Orlando tussen allerlei bedrijfsgebouwen maar we vinden onze weg terug gelukkig makkelijk.

Trots en super blij gaan we terug naar huis. Daar pak ik nogmaals alles uit en controleer alles minuscuul. Hoe krijgen we dit heelhuids thuis ? Ach we zien wel.

We hebben niet echt honger maar moeten wat eten dus we gaan voor een heerlijk gezonde maaltijd naar Panera.



Na het eten kijken we thuis nog wat TV, natuurlijk veel naar Food Network en HGTV over huizen onze favoriete zenders.

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verzameling en wat een mooie beeldjes heb je er weer bij! Verder lekker rustig dagje, dat begrijp ik na al dat universal geweld, daar moet je even van bijkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, 4 dagen $20 parkeergeld betalen hakt er inderdaad flink op in. De aanschaf van 4 beeldjes gelukkig niet........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke mooie aanvulling voor je verzameling.
    Een dagje rust kan geen kwaat, is goed voor je en kun je er weer even tegen aan;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige beeldjes. De koe vind ik de leukste. Snap dat dit voor jou als verzamelaar een hele mooie vangst is :-) Hoop dat het heel over komt maar met goed verpakken kom je een eind. Als je lekker en gezond wilt eten dan is Panera bread zeker een goede keuze. Lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker ff wat rustig aandoen naar 4 dagen park.
    En je bent weer goed geslaagd met de mooie beeldjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou die winkel hof ik dus niet naar toe :)
    Gelukkig spaar ik alleen Mickey Mouse, dat vindt Andre al een ramp :)
    Maar ze zijn echt mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zul je blij zijn met de beeldjes, als je zo'n verzamelaar bent. Nu idd hopen dat het heelhuids thuis komt. Goed inpakken maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOOOOOO Minnie Mouse is echt geweldig, die anderen zijn ook mooi natuurlijk, maar die Minnie !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Laat hem maar weer uit je broek hangen.... wat een goeie bent heb je toch hè, dat jij dat allemaal mag.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert. Je reactie zal na goedkeuring worden geplaatst.