vrijdag 9 oktober 2015

Heel ver kijken en op de foto met Walt Disney

Woensdag 7 oktober 2015.

Na weer een niet al te fijne nacht ben ik toch maar weer vroeg eruit gegaan. Probeer mij te concentreren op het blog maar dat gaat moeilijk. Ik lees wat nieuws op het internet en check mijn mail en de comments op het blog. Dat is toch altijd erg leuk als ik zie hoevaak en hoeveel mijn blog weer gelezen wordt en hoe het gewaardeerd wordt met leuke commentaren. Blijf er beslist mee doorgaan zou ik zeggen.

Rond 8 uur zet ik koffie en komt Ton uit zijn bed. Terwijl hij koffie drink ga ik nog even liggen want ben nog steeds niet uitgeslapen. Ik val nog voor een uurtje inslaap.
Ton heeft inmiddels zijn favoriete TV programma gevonden. House Hunters op HGTV staat hier op als de TV aanstaat. Leuk programma.

Ik maak wat te eten en we denken na over wat te doen vandaag. De dagen dat er niets vast gepland staat zijn toch altijd wel moeilijk in te vullen, er is zoveel leuks. De keuze van op "The Orlando Eye" een grote reuzenrad en op Madame Tussauds. Nog niet zolang geleden is er op de plaats van een vervallen winkelcentrum dit mega grote nieuwe attractie spektakel gebouwd. Naast The Orlando Eye en Madam Tussauds is er ook een aquarium Sea Life.

Toen ik de kaartje van Universal Studios kocht op internet, kreeg ik vrijkaarten erbij van al deze 3 de attracties. Leuke deal !
We eten op ons gemak de boterhammen op, douchen en gaan dan richting International Drive. Het is niet druk dus parkeren is gelukkig geen probleem.


Voordat de rit begint krijgen we eerst een 4D film te zien. Wat de 4de D is, is helaas niet echt duidelijk. We denken de wind die je voelt die op bepaalde momenten flink waait tijdens de film.


Eenmaal bij The Eye komt pas goed over hoe mega groot dit ding is. Het is heel rustig dus we kunnen in principe direct doorlopen. Het rad wordt speciaal voor mij gestopt omdat ik met een stok loop en dus niet zo snel kan instappen. Perfect service !
We zitten met nog een man met z'n 3en in de gondel. Heel langzaam gaat het rad naar boven en wordt duidelijk hoeveel je kan kijken op zo'n mooie dag als vandaag. Het rad gaat heel langzaam zodat we een half uur kunnen genieten van het uitzicht.





Eenmaal weer beneden wordt het rad weer stilgezet en stappen we uit. Als we naar de centrale hal lopen moet je natuurlijk eerst door de souvenirshop. Daar kunnen we ook de foto's zien die aan het begin zijn gemaakt. Grappig maar duur. No thank you.....
Ik koop nog een koelkastmagneet.
Wat nu te doen ? We besluiten dat we naar Madam Tussauds te gaan. Ik had al gehoord dat het een beetje tegenviel daar binnen. Tja, het is geen Londen of Amsterdam maar het is grappig. De meeste wassenbeelden lijken redelijk.











 Ik had nog gekeken Johanna, maar hij had z'n horloge niet om........




















Het gehele gebeuren is mooi allemaal alleen we vonden het een beetje prijzig. De wassenbeelden zijn het allemaal net niet. Het is in ieder geval geen Londen of Amsterdam kwaliteit.

We besluiten om Sea Life niet te doen vandaag. Het is tijd om wat te gaan eten. Na overleg besluiten we om bij de Panera wat te gaan eten.
En natuurlijk bevalt het weer prima.



Na het eten rijden we even naar de Publix. Blijft voor ons toch wel de fijnste supermarkt. We kopen een aantal kleine boodschappen en brengen die thuis.

De rest van de dag doen we eigenlijk niet veel bijzonders. Krantje lezen, tijdschrift door bladeren en een tukje doen.

's-Avonds eten we wat bij de Denny's. Simpel maar smaakvol..

Om 22:00 uur zitten we weer eerste rij natuurlijk en kijken vanuit onze slaapkamer naar het vuurwerk van Disney.

En morgen ? Tja dat zien we dan wel weer...... truste.

11 opmerkingen:

  1. Leuk verslag geworden met al die foto's. Toch even een leuk uitstapje. Prachtig uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal wederom..... Maar idd de meeste beelden heb ik ook niet herkend. Voor hetzelfde geld hadden ze mij er ook tussen zetten...... Niemand die mij ook herkend. Whahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk jongens,echt genieten daar ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn ook eens in de Madame Tussaud in NewYork geweest. Dat was ook met dit soort beelden. Echt niet te vergelijken met de beelden hier in Amsterdam.

    Het is iedere dag leuk om jullie verhaal te lezen.

    Nog veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HGTV vond ik in de vakantie ook geweldig om naar te kijken, dat gaat de hele dag door.
    Mooi uitzicht vanuit de Eye;-) heb dat ook bij andere bloggers gelezen dat MadamT een beetje tegen valt, maar het is vakantie dus gewoon overal lekker rondkijken. Het Sea Aquarium is wel mooi gemaakt maar ben je met een drie kwartier wel doorheen, ik had me er iets meer van voorgesteld tenminste.
    Lekker "daggie" weer geweest, van alles wat;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke dag. En ook al valt het een beetje tegen de kaartjes waren gratis en je hebt het toch gezien. Laten we maar doen we zijn er nu toch zeggen wij dan altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie is nu Steve Jobs?...mooi Orlando Eye...mogen wij ook nog gaan doen in november....zal me wat worden...houd niet zo van die dingen en hoogtes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. House Hunters vind ik ook zo'n leuk programma en kijk dit vaak in NL. Leuke dag en bedankt voor de vele foto's van Madame Tussauds, hoeven we daar ook niet meer naar toe, hihi. Veel plezier en ik hoop dat je je iedere dag een beetje beter gaat voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf de Orlando eye.
    En mooie foto's van madame Tussauds.
    Weer een top dag..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, je hebt je hoogtepunt van de vakantie al gehad

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert. Je reactie zal na goedkeuring worden geplaatst.