donderdag 15 oktober 2015

Ons eigen Jurassic Park.

Dinsdag 13 oktober 2015.

Zo'n eigen ontbijtje met een lekker bakkie koffie blijft toch lekker. Op ons gemak worden we wakker en we besluiten naar Dinosaur World te gaan. Al die jaren dat wij hier komen en we richting het westen rijden van Florida, komen we op de Interstate 4 langs deze attractie. Een "leerzaam" park voornamelijk bedoeld en gericht op kinderen. Maar de volwassenen kunnen er ook wel wat van opsteken.

Elke keer als wij er voorbij rijden, moeten we wel lachen. De T-Rex die naast het bord staat is totaal verkeerd naar wat wij nu weten van deze grote dinosaurus. Verkeerde lichaamsbouw, te kleine voor poten enz enz. Erg grappig om te zien. We zijn benieuwd of de rest ook zo is want volgens de website staan er meer dan 200 dinosaurussen in het park. Dat gaat wat worden.

We rijden via de kortste route en zijn er redelijk snel. Dat ziet er goed uit zeggen we tegen elkaar.
Aangezien ik de laatste dagen erg veel last heb van mijn bronchitis kan ik bijna niet hele dagen lopen in deze hitte in Florida. Ook mijn knieën spelen goed op. Gelukkig hebben ze hier een oplossing. Voor $5.00 kan je een rolstoel huren. Dat is de perfecte oplossing. En zo heeft mijn liefste man mijn het hele park doorgeduwd. En dat met deze hitte ! Lieverd, je bent TOP !!!


Na het betalen van het entreegeld krijg je een grote plattegrond van het gehele park en loop je door de souvenir shop naar buiten daar kom je in een soort "tuin" terecht. Daar wordt je begroet door verschillende soorten dino's. Bijna 90% van de dino's klopte niet met wat de wetenschap nu van ze weet. Verhoudingen van het lichaam verkeerd, ze dachten dat ze schubben hadden, poten te klein of te dik enz enz. Dit maakte het soms wel erg komisch. We hebben wat afgelachen.


Er was een soort show waar een paleontoloog dingen uitlegde over de botten van de dino's, klauwen, tanden enz. Dit was best wel interessant. De aanwezige kinderen vonden het enorm interessant maar ook de volwassenen waren onder de indruk van de verhalen.

De rest van de tuin stond vol met dino's in alle soorten en maten. Er stonden een paar tussen die waren echt komisch.
Het werd best wel warm in de middag en mijn lieve schat duwde mij overal heen. We hebben wel een paar keer pauze gehouden zodat hij flink kon uitrusten en het vocht niveau op pijl houden.













In het museum gedeelte waren vele fossielen te zien van klein tot erg groot. Er werd op een goede maar simpele wijze alles over uitgelegd.

We gaan weer terug naar de shop en leveren de rolstoel in. Dit was echt een goede oplossing want zonder had ik het echt niet kunnen zien allemaal.
Natuurlijk kijken we bij de souvenirs en zien diverse zeer interessante fossielen. Aangezien we verleden jaar in Arizona en Utah vele fossielen hebben gekocht, moest onze verzameling natuurlijk worden uitgebreid.
We kopen een klein fossiel van een hele kleine dinosaurus en een originele tand van een Mosasaurus, vernoemd naar de rivier de Maas waar dit soort voor het eerst werd gevonden. Daar hadden we verleden jaar een ruggenwervel van gekocht dus deze tand past er mooi bij.

Met een zeer grote omweg rijden we terug naar Kissimmee. Het is inmiddels spitsuur en het verkeer dus erg druk.  Gezellig !
Onderweg beslissen we waar we gaan eten. De keuze is wéér op Panera gevallen. Heerlijke soep en een halve boterham voor mij en voor Ton een kom vol overheerlijke tortellini Alfredo. Heerlijk ! Panera is een perfecte alternatief voor de gebruikelijk fastfood plekken.




Thuis gekomen nemen we een lekker bakje koffie en genieten van de eerste vuurwerkshow van vandaag. Illuminations bij Epcot en al snel gevolgd door Wishes in Magic Kingdom.
Wat is dat toch een hele mooi vuurwerkshow !

Moe maar voldaan ga we slapen, morgen wordt een lange dag.....(is de planning)

9 opmerkingen:

  1. Leuke aparte dag met al die dino's! En weer heerlijk gegeten bij Panera! Echt een aanrader vind ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben toch al wel een Panera kaart aangevraagd....?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, ondanks dat het eea niet klopt hebben jullie toch weer een leuke dag gehad. Valt me een beetje tegen van die Amerikanen dat je ze je een duw rolstoel meegeven ipv van een elektrische, die arme Ton!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief van Ton om je te duwen . Goede oplossing. En zo hebben jullie een leuke dag gehad in het dino park. De Amerikanen kunnen altijd heel erg boeiend en enthousiast vertellen. Panera is zooo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt toch wel de aller, aller, allerliefste man van de hele wereld getroffen !!!! Leuke foto's weer, lachen al die dingo's!!
    Ondanks dat ik niet elke dag reageer op het blog geniet ik er natuurlijk wel heel erg van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt voor het eerst dat ik lees dat iemand daar daadwerkelijk naar binnen is gegaan.
    Is toch wel vermakelijk begrijp ik.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig met die rolstoel goed opgelost in het park, jullie weten nu "alles" van dino's ;-)
    Afsluiten met een van jullie favo's Panera, dus een mooie dag weer!
    Hoop dat het morgen wat beter gaat met je knieën.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je treft het met zo'n lieve man dat moet je koesteren.
    Jij zegt dat de Dino's niet kloppen maar wat dacht he van Mickey Mouse heb jij wel eens zo'n muis in real life gezien ik hoop het niet hahahaha
    Lijkt me wel leuk voor Rico Dinoworld , hoeveel is de entree eigenlijk ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat koesteren doe ik ook zeker ! Al bijna 17jaar. En een pratende muis....uuhhh nou ik net in de spiegel en....hahahaha.....
      Rico zou Dinosaurworld heel erg leuk vinden dat weet ik zeer zeker. Het is $16,95 entree en parkeren is gratis. Neem wel wat te eten mee want dat hebben ze er niet, alleen automaten met frisdrank er in.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert. Je reactie zal na goedkeuring worden geplaatst.